Ogólnopolski Konkurs Nauk Przyrodniczych



X EDYCJA - OGÓLNOPOLSKI KONKURS NAUK PRZYRODNICZYCH


14 marca 2017. Odbyła się X edycja Ogólnopolskiego Konkursu Nauk Przyrodniczych . W tym dniu do konkursu przystąpiło 10 uczniów naszej szkoły z klasy III, IV i VI. Dwoje uczniów z klasy IV : Zuzanna Wolarek i Jakub Rewaj uzyskali wysokie wyniki i zdobyli wyróżnienie .Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy i upominki a uczniowie wyróżnieni dodatkowo nagrody książkowe.
Konkurs Świetlik popularyzuje nauki przyrodnicze wśród uczniów szkół podstawowych. Cieszy się ogromnym powodzeniem i z każdym rokiem wzrasta liczba uczestników.






IX EDYCJA - OGÓLNOPOLSKI KONKURS NAUK PRZYRODNICZYCH


8 marca nasza Szkoła już po raz szósty przystąpiła do konkursu popularyzującego nauki przyrodnicze.

W tym roku z testami konkursowymi zmierzyło się 16 uczestników. Oprócz uczniów ze starszych klas, pierwszy raz wzięli udział uczniowie z klasy II i III.
W ramach przygotowań uczniowie wykonali na zajęciach koła przyrodniczego doświadczenia opracowane przez Zespół Merytoryczny Świetlika, pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Od roku 2012 organizatorem Konkursu jest Fundacja Akadamia Młodych Odkrywców.

Konkurs Świetlik powstał w 2007 roku z inicjatywy dr Dagmary Sokołowskiej, pracownika Uniwersytetu Jagiellońskiego. Głównym celem Konkursu jest rozpowszechnianie nauk przyrodniczych jako ciekawego, fascynującego źródła wiedzy o świecie, dostępnego dla każdego. Konkurs skierowany jest do dzieci z najmłodszych klas, ponieważ to w tym czasie procesu kształcenia rozwijają się najważniejsze predyspozycje, zainteresowania i talenty. Nowatorska formuła, polegająca na przeprowadzeniu doświadczeń, wskazuje na kilka ważnych elementów: uświadamia, że wszystko, co dzieje się w naturze ale też w domu, szkole, w środowisku najbliższym każdemu dziecku, da się wyjaśnić w sposób naukowy. Dlatego też każdy może mieć swój wkład w rozwój świata. Ponadto, doświadczenia przeprowadzane w warunkach domowych pozwalają na ciekawe, kreatywne spędzenie czasu w gronie rodziny. Uczą dyscypliny, cierpliwości i odpowiedzialności. Formuła testu również nastawiona jest na pokazanie dzieciom, że oprócz wiedzy teoretycznej, niezwykle istotna jest umiejętność logicznego rozumowania, przeprowadzania wywodów, które są charakterystyczne dla świata nauki. Podczas warsztatów dzieci mogą poznać nie tylko ciekawe doświadczenia, ale też zobaczyć, na czym polega praca naukowca, czym się charakteryzuje to trudne, ale bogate życie. Pracujący w Fundacji naukowcy to fizycy doświadczalni, którzy swoje życie poświęcają rozwojowi świata. Uczestniczą w konferencjach, podróżują po całym świecie w poszukiwaniu możliwości optymalizacji nauczania. Tworzenie doświadczeń i testów do Konkursu to dla nich po prostu wielka przyjemność.